FSC-CCOO Navarra | 6 mayo 2024.

FSC CCOO Navarra
FSC CCOO Navarra
FSC CCOO NAVARRA
Maiatzak 1

Irakasle bakoitzeko osagarria

    Do, re, mi... gutxien dakienak daki zer den. Jaiotzen garenetik (baita lehenago ere), soinu-mundua lagun dugu gure bizitzan zehar.

    15/11/2023.

    Do, re, mi... gutxien dakienak daki zer den. Jaiotzen garenetik (baita lehenago ere), soinu-mundua lagun dugu gure bizitzan zehar.

    Baina administrazioek ahaztu egin dituzte beren bizitza ikasten ematen duten pertsonak,ezagutza horiek transmititu ahal izateko. Prekarietateaz ari gara lanbide batean: MusikaEskoletako irakasleriari buruz. Buru belarri egunero dauden irakasleak, musika-hezkuntzadesager ez dadin.

    Sortu zenetik (LOGSErekin), Musika Eskolak borondate politikoetan oinarrituta eraikitzen joandira. Lurralde guztietan mota guztietakoak daude: publikoak, pribatuak, desagertzerabehartuak izan ziren kontserbatorioen herentziak (gaur egun Nafarroan OinarrizkoKontserbatorio bakarra dago, Tuteran), kudeaketa pribatua eta udal-titulartasuna duteneskolak... pasa eta ikusi.

    Horrek berekin dakar uniformetasun falta, hezkuntza eraikitzeko oinarrian: irakasleenkontratazioa. Edozein kontserbatoriotako (irakaskuntza arautua) irakasleen titulazio bera izanarren, jarduera profesionala herritar guztiei musika-prestakuntza hurbiltzen dietenikastetxeetan egitea erabakitzen duten pertsonak. Haurtzaro samurrenetik sortzen denbokazioa da, ziur aski ez dagoelako lanbide asko, artistikoak izan ezik, hain adin txikian ikastenhasten direnak.

    Nafarroan, 51 musika eskolek dirulaguntza jasotzen dute urtero Nafarroako Gobernutik,hainbat parametrotan oinarrituta (aurtengo ebazpena NAOn argitaratu da).

    Irakasleak (hala deitzen zaie titulazioa dutelako eta eskolak ematen dituztelako, ez Nafarroakolurraldean hala aitortzen zaielako) askotarikoak dira. Ez bakarrik irakasten duen musika etainstrumentu prestakuntzan, baizik eta neurri handiagoan edo txikiagoan sufritzean, egunezegun, eskolaz eskola, lan-baldintza bidegabeak. Beren pasioarekin bizimodua atera nahi dutenpertsonak dira, denek dakite bokazio handiko lanbidea dela. Udaletako plantilla organikoeibegiratuta, ikusten dugu udal-eskolak daudela, beste batzuk patronatuak direla, besteerakunde autonomo batzuk... eta, oso larria dena, irakasleak izan daitezke: funtzionarioak, lan-kontratudun finkoak, mugagabe ez-finkoak... edo baita lanaldi partzialeko aldi baterako lan-kontratudun langileak, lanaldi baldintzatuak eta matrikulazioaren araberakoak. Hau da,kontratu horrekin, udan ez da soldatarik jasotzen, eta lanaldi txikia izan dezake, bizirautekoadina jende matrikulatzen ez bada.

    Eta azaldutako guztiaz gain, esan dezagun "ikasi pianoa jotzen app honekin" edo "ez, ez dutproferik behar, nik tutorialekin ikasten dut youtuben". Musika hezkuntzako mendeak minutubatez suntsituta TikTok hirian.

    Baina baikorrak izan gaitezen eta segi dezagun ametsen atzetik: CCOOk lehen urratsa emanzuen hainbat administrazio publikotan lan egiteko bateragarritasuna lortu zenean.

    Estatutua (TREP) aldatu egin zen, eta, adibidez, irakasleek beren lanaldia osatzen saia daitezkezenbait eskolatan lanaldi partzialak lantzean.

    Beharrezkoak diren aldaketak eskatzen jarraituko dugu; izan ere, araudia ez dugu ulertzeniraganean zaharkitutako zerbait bezala, baizik eta esparru komun bizi gisa, funtsezko etaezinbesteko sektore baten, publikoaren, lan-jardueraren garapena ahalbidetzen duena. Ildohorretatik, gure aldarrikapen hau aurkezten dugu musika-esparru honetan:

    CCOOk musika-eskoletako irakasleak IRAKASLE gisa aitortu behar direla defendatu du.Administrazio publikoek beren gain hartu behar dute etorkizunarekiko erantzukizuna,errentagarritasun hutsa ardatz duen ikuspegia alde batera utzi, ideal artistiko bat besarkatu,inbertitu eta kalitatezko musika-hezkuntza sustatu behar baitute.